Wykorzystanie poliuretanowych warstw ochronnych w motoryzacji

poliuretanowe warstwy ochronne Poliuretanowe warstwy ochronne są obecnie bardzo często wykorzystywane w motoryzacji, ponieważ stanowią rewelacyjne zabezpieczenie przed działaniem wielu szkodliwych czynników środowiskowych. Nie należy obawiać się, że któraś część nie zostanie dokładnie i równomiernie pokryta warstwą zabezpieczającą, ponieważ dokonuje się tego pod ciśnieniem i każde miejsce – niezależnie od posiadanego przezeń kształtu – jest szczelnie powlekane ochronnym poliuretanem. Zapewnia to zabezpieczenie przed wilgocią i powietrzem, dzięki czemu zapobiega się niezwykle istotnemu problemowi – korozji. Powłoka ochronna charakteryzuje się również kilkoma innymi, wielce ważnymi cechami. Przede wszystkim dopasowuje się do każdej powierzchni i bardzo szybko wysycha (zajmuje to jedynie około 3 - 5 sekund). Podobna, ochronna warstwa może zostać szybko naniesiona na dowolnie wybrany przez użytkownika produkt, a jej teksturę dopasowuje się do indywidualnych potrzeb właściciela maszyny, na którą ma zostać naniesiona.

Zapewnia doskonały efekt wizualny po zakończeniu pracy - fabryczny wygląd uzyskany zostaje na każdym, nawet niezbyt urodziwym pojeździe. Poliuretanowa warstwa ochronna posiada certyfikat na bezpośredni kontakt z żywnością, jak również została zatwierdzona do wykorzystania w kontakcie z wodą pitną. Zatem to nie tylko wielce praktyczna, pożyteczna i funkcjonalna, ale równie niezwykle bezpieczna powłoka. Niezmiernie istotne dla klientów jest zachowanie powłoki podczas jazdy. Niepokoją się, czy aby nie będzie ona niczemu przeszkadzać i czy nie odczują żadnych zmian w trakcie kierowania maszyną. Otóż odczują – pozytywne.

Podczas jazdy powłoka jest sprężysta i dzięki ścisłemu przyleganiu do stalowego podłoża (gdzie mieści się przestrzeń towarowa) tłumi wibracje oraz niweluje tarcie pomiędzy poszczególnymi elementami auta wywołanymi drganiami pracy silnika, jak również nierównościami ulicy. Przekłada się to na zmniejszenie „szumu drogowego”, który w trakcie jazdy słyszany jest przez podróżujących. Dzięki swej porowatości zmniejsza również ryzyko przesuwania się towaru w przestrzeni ładunkowej, co stanowi znakomite zabezpieczenie przed jego uszkodzeniem.

poliuretan Każdy kierowca pragnie przecież dowieźć towar w całości. Wszystko dzieje się bardzo szybko. Przygotowanie auta (mowa tu o pojeździe dostawczym) do nałożenia na jego powierzchnię poliuretanowej warstwy ochronnej zajmuje około 3 i pół godziny. Przeprowadza się wówczas bowiem szereg czynności, do których można zaliczyć: - demontaż uchwytów mocujących ładunek - demontaż płyt bocznych - odseparowanie tej części przestrzeni, której nie chcemy zabezpieczać Czynności te zajmują więcej czasu, niż samo nanoszenie warstwy ochronnej oraz jej schnięcie – trwa ono bowiem mniej niż kilkanaście sekund! Następnie pojazd jest przekazywany użytkownikowi, choć pełnię swej mocy i wszystkich cech zabezpieczających osiągnie po upływie doby od momentu naniesienia powłoki. Powłoki ochronne doskonale nadają się do zabezpieczania elementów samochodów OFF-ROAD'owych.